האם תהיתם בעבר בנוגע לקשר בין כושר לסקס?
לשאלתכם אציג כיצד כושר משפיע ומשפר על חיי מין שלכם.

בזמן פעילות גופנית משוחררים במוח אנדורפינים שמגבירים את תחושת האושר וכך אתם חשים פחות לחוצים בחיי היומיום. מעבר לעובדה זו אנשים שעוסקים בפעילות גופנית שבועית קבועה מגבירים את התפיסה העצמית החיובית, חשים טוב יותר עם עצמם ועם גופם ומפתחים קשר חזר יותר בין הגוף לנפש.
האם די באלה על מנת לשפר את חיי המין שלנו?
אנשים שמרגישים טוב יותר עם הגוף שלהם מרגישים פחות צורך להסתיר את הגוף שלהם, מחשש משומנים, צלוליטיס, וכל מה ש”מפריע” לנו להרגיש טוב עם עצמנו. השמנת יתר אף היא גורמת לירידה בתפקוד המיני.

ככל שנהיה בכושר יותר, משמע סיבולת לב ריאה טובה יותר, ובעלי יותר כוח, קוארדינציה, גמישות, וסיבולת שריר גבוהה יותר כך נוכל לעמוד במאמץ גבוה יותר בסקס, ולאורך יותר זמן.
(“חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה גילו, כי התעמלות במשך שעה, 3-4 פעמים בשבוע, עזרה לגברים להגיע לשיפור בביצועים המיניים ולאורגזמות חזקות יותר.”)

האם רמת הכושר הגופני משפיעה על תדירות קיום יחסי המין?
מחקרים מראים שאנשים בעלי כושר מעל הממוצע מקיימים יחסי מין בתדירות גבוהה יותר. נמצא קשר ישיר בין מספר האימונים השבועי לבין קצב קיום יחסי המין. תדירות קיום יחסי המין עולה בהדרגה כתלות בכמות האימונים השבועיים החל מ3 אימונים שבועיים בני 40 דקות ועד לדרגת פעילות של 6 אימונים שבועיים בני אותו זמן.
למרות הטענות שבמהלך סקס השריפה הקלורית היא מינורית השאלה היא מה תדירות יחסי המין ומה אורכה. ככל שתהיה ארוכה יותר כך נשרוף יותר קלוריות. העיסוק בפעילות הגופנית מביא לשיפור בפעילות המינית בכך שהמאמץ יורד וכך המשימה לספק את בן הזוג השני הופכת להיות פשוטה יותר וכך נהנה יותר מהדרך ולא רק מהתוצאה. בני זוג מאומנים משפרים את חיי המין שלהם בפרט ואת חיי הזוגיות שלהם בכלל. (“מחקר שנעשה באנגליה מצא, כי תלמידי תיכון שמקיימים יחסי מין הם מאושרים יותר, בריאים יותר ותחרותיים הרבה יותר.”)

בכל התנוחות שתבחרו (בין אם אתם אמני הקמאסוטרה או זוג מיסיונרי סטטי) נדרש כוח לא מבוטל אצל כל אחד מבני הזוג, אפילו להשען על הידיים הופכת להיות משימה לא פשוטה אצל בן הזוג הלא מאומן ועל כן רצוי לעבוד על שרירי הידיים והחזה, בטן ורגליים.
כושר גופני ילמד אתכם לשלוט טוב יותר בגוף שלכם במקום שהוא ישלוט בכם. עבודה על רצפת האגן (כמו ביוגה למשל) יכול להביא לעיכוב משמעותי בשפיכה ולהארכת הסקס.
(“מאמני קבוצת ספורט באירופה כבר השתכנעו: סקס מהווה סם טבעי. חלקם אפילו ממליצים לשחקנים לעשות סקס לפחות פעמיים בשבוע.”)

בואו נשבור פה מיתוס.
לא רק הנשים צריכות להיות גמישות במיטה.
קרה לכם שנתפס לכם השריר ברגל (התאומים) בזמן הסקס?
השריר הזה נוטה להתקשר כשלא עובדים על גמישות, תנועות מסוימות גורמות להתכווצותו כשהוא במצב מקוצר.
רוצים להיות פנתרים? תתחילו לעשות גמישות כחלק משעת הכושר שלכם.

האם כושר גופני משפר את התפקוד המיני אצל גברים? רמות גבוהות של כולסטרול, סוכר בדם וחוסר פעילות גופנית גורמות לפגיעה ביכולת כלי הדם להתרחב ולכן גם פוגעות ביכולת הזיקפה של הגבר. פעילות גופנית מפחיתה את רמות הכולסטרול והסוכר ומשפרת את זרימת הדם כך שמונעת את הפגיעה בזיקפה.
מספר רב של מחקרים הראו ששינוי אורח חיים שכלל בעיקר פעילות גופנית גרם לשיפור משמעותי ביכולת התפקוד המיני של הגברים.
(“במחקר של אוניברסיטת הרווארד התגלה, כי גברים שהתעמלו באינטנסיביות במשך 20 עד 30 דקות הקטינו ב-50% את הסיכוי ללקות בעיות אין-אונות. “)

מה בנוגע לנשים?
בקרב נשים, ירידה בתפקוד המיני נובעת בעיקר מחולשה ופגיעה בתפקוד שרירי רצפת האגן, שעלולה להתרחש לאחר לידה, ניתוח או בהשפעת הגיל. התסמינים של חולשת השרירים הללו הינם דליפה של שתן וצניחת הרחם.

תרגול לחיזוק שרירי ריצפת האגן תורם לשיפור משמעותי בכוח השרירים ולעלייה משמעותית בתפקוד המיני בקרב נשים. נמצא שאימון כושר ותרגילים לחיזוק שרירי ריצפת האגן גורמים לשיפור משמעותי בחוזק שרירי רצפת האגן ולתפקוד מיני טוב יותר.

(“שרירים וסקס אפיל – סקר שהקיף 325 סטודנטיות בנות 20-25, מצא כי לצורך יחסים קצרי טווח הן מעדיפות גבר רזה ושרירי מאד, בעוד שלצורך קשר ארוך הן יעדיפו גבר קצת יותר חסון מהממוצע. מהסקר עלה עוד, כי גברים שריריים דורגו כנחשקים ביותר, בעוד שגברים שריריים מאוד דורגו רק במקום השני, בשל הסיכוי הגבוה, לדעתן של הנחקרות, כי יימשכו לנשים אחרות ויבגדו.”)

לסיכומיישן:
מחקרים מדווחים על הקשר בין פעילות מינית סדירה של פעם-פעמיים בשבוע, לבין מערכת חיסונית חזקה, מצב רוח רגוע יותר, תפיסה עצמית חיובית יותר.
פעילות גופנית תשפר את הכוח שלכם, את העירנות שלכם, ותרגישו יותר חופשיים עם הגוף שלכם כל זה כמובן יתרום לרצון וליכולת שלכם לבצע יותר סקס וגם במהלכו.